2015年1月25日日曜日

里山田舎暮らし猫日記 12 / Diary of county cats 12

大人になった。

つい先日よりうちの猫娘のドラが発情期を迎えました。
よく鳴くし、おしりプリプリさせてました。

また夜泣きもするはで大変な1週間でした。
しかし大変なのは僕だけでなく、ドラも大変だったと思います。

うちの子らは家猫で外には出してないので、居るのは僕とうっしーだけで、何もしてあげられない。

はじめうっしーは驚いて、ドラにまたがり、首筋を噛んでいたので、『え、うっしーってオスなのか?』と思ってしまいましたが、
もちろんそんなこともなく、次にドラが発情したときは、ただしれっとみていたので、安心。

そしてやっと昨日2人とも合わせて手術をしてきました。一晩のお泊りのあと、
今朝迎えにいくと、ドラは食欲もあるし、家につくとウロウロあるいてましたが、
うっしーは麻酔や体力の消耗もあるのか、じっと黙ってコタツの中で、ご飯もすすんで
たべません。またなんかよそよそしくしています。

昼休みや夜家にかえっても同じところでいたので、薬と合わせて無理やり口開いて
食べさせました。

はやくいつものうっしーにもどってね。エリザベスカラーになれてない二人ははじめは戸惑って外そうとしていたが、今はなれたようです。でもなんか痛々しい。

Grown up !!!


A week ago, one of my cat girls, Dora reached mating season.
She cried a lot, and shake her butt.

At first I was surprised that she cried with different voice. and another girl Usshi mounted Dora's back.
so I thought whether she was actually male or not?

Secondly she cried even in the midnight. so not only Dora but also I had tough week.
Then yesterday at last, I took them to the animal hospital and had contraceptive operation.

After one night stay at the hospital, I picked them up today.
They have different reaction once they got home.
Dora who didn't like to examine at the hospital, but she acted normally, and ate food as usual.
But Usshi who had no problem at the hospital but once she get here, she didn't eat anything, and acted unfriendly just like she does't trust people.

Usshi stayed same place when I came home from work and didn't eat any.
So I decided to feed her forcibly with medicine. Finally she ate some.


I hope them to get better soon.
At the beginning, they didn't like Elizabethan collar at all. so they tried to take it out.
But now got used to it.


0 件のコメント:

コメントを投稿