2014年7月28日月曜日

花壇作業7 /Flowerbed 7

庭のニューカマー

庭のペチュニアが枯れ、グラジオラスも台風の時の影響で少し枯れてしまったので、新たに仲間を増やしました。

①サルビア               
 (花言葉『よい家庭』『家族愛』)
②ゴーヤ

サルビアはきれいな赤色の苗を植えました。ひまわりが咲いたときに黄色との対比がきれいかなと思って植えました。

ゴーヤは茄子で食物の収穫(1つしかなってないですが)の喜びを味わったので、
第2弾として、今度は植木鉢でなく、花壇に植えました。



←ゴーヤ /Bitter Melon

New plant in my garden

Since my petunia and some of gladiolus are dead after typhoon, I decided to plant new ones.

1. Salvia
The color of red is suited to yellow of sunflower when it's bloom.
(The language of flower : Good family, Love of family)

2. Bitter Melon
I had joy to harvest eggplant , even it was just one, I wanted to try other vegetable. Before I go to cultivate in farm.I go to next level. This time I plant in my front garden. not flower pod.

I am looking forward to see vegetable glow up



0 件のコメント:

コメントを投稿