2014年9月19日金曜日

庭美化計画④ / Make it beautiful 4

焚火

今日初めて焚火をしました。

先日切った枝や雑草の処理をいつかしようと数日置きっぱなしていた木々。
一度燃やそうと試みましたが、全く燃えず。

今日は火種をつくったあと、とりあえず燃えそうなものを投下する作戦で木々をなんとか燃やしました。

ただ思ったのこの辺りの家は土壁だったり、茅の屋根だったりするので、
風のある日は注意が必要。

Bonfire

I left branch and weed alone for a while.
Yesterday I finally made bonfire and burned them all.

At first it didn't be in flames.
But little by little,
I understood how it works.
and look that photo!! I made it!!

I learned one thing while watching fire.
The houses around here have thatched roof, and weed and mud wall. so it is obvious to be careful about fire and something left alone after putting out.













0 件のコメント:

コメントを投稿