2014年12月25日木曜日

里山田舎暮らし猫日記 10 / Diary of county cats 10

とうとう破りました~

猫娘の生まれ故郷徳島の神山から帰る途中徳島市で
ペットキャリーを購入し、綾部と大阪の移動時も使用していました。

以前も書きましたが、ドラのキャリーというか狭いところ?
嫌いはいまだ治らず
昨日綾部から大阪に帰る途中とうとう、キャリーののメッシュの部分を爪か歯で破りました。

運転途中に突然頭が出てびっくり、しかし本人も頭は
でたが、その後でることも、ひっこめることもできず、
ニャーニャーいってたので、キャリーの向きを変えると
更に新しく穴をあけ、今度は外に飛び出しました。
ちょうど近くにコーナンがあり、新しいのを買ったので、
無事帰れましたが、なんとかせなな~


Finally she did it!

When we came back with cats from Kamiyama cho in Tokushima, I stopped by Homecenter in Tokushima city.
Then we bought pet carry case.

Since then, I used it when I came back to Osaka from Ayabe. Every time we take a ride, Dora mews a lot.
She seems she doesn't like small places or car itself.

Anyway, yesterday when I drove to Osaka as usual,
suddenly cat's head came out from carry case.
I was so surprised that I almost crashed my car.

Fortunately, I found homecenter soon to buy new one.
I wonder how I can fix this problem






実家(大阪)でゴロゴロ、うっしーの尻尾を
かみかみ。
In Osaka, she stayed relax. and chew Ushii's tail.





そして今は定位置でご満悦
and now they are so happy to be usual place.


0 件のコメント:

コメントを投稿